søndag, februar 21, 2010

I helvedes horehus lugter der af kylling

9 kommentarer:

Susanne Christensen sagde ...

"en gang fænomenal underholdning og vigtig samfundsdebat"

Jeg ville ønske der havde stået lidt mere om hvad den vigtige samfundsdebat går ud på, udover de sidste sætninger om hvad "de mest anstændige københavnere åbenbart er villige til at deltage i"

Susanne Christensen sagde ...

For mig ser det ud som om at anmelderen gennemfører et tilnærmelsesvist apolitisk oplevelsesperspektiv hele vejen igennem teksten.

Martin Glaz Serup sagde ...

Jeg synes bestemt man selv skal gå ind og se det. Har du haft muligheden Susanne? Go go go.

Susanne Christensen sagde ...

Jo, enig i det, jeg taler om anmeldelsen, jeg synes projektet lyder interessant, og får selvfølgelig lyst at skrive ... Og "se" - hvem er ikke med på en kigger i dagens oplevelsesorienterede samfund?

Martin Glaz Serup sagde ...

Det er virkelig meget mere end at 'se', for mig personligt at det det eneste ægte relationelle kunstværk jeg har mødt. Jeg kan også med sikkerhed sige at det er den sceneoplevelse - hvis det er det det er - der har gjort størst indtryk på mig nogensinde. På onsdag skal jeg derind for fjerde gang. Det kan selvfølgelig stemple mig som tungnem eller pervers eller hvad... Jeg synes bestemt du skal rejse efter det, skriv fx for Klassekampen derfra...

Martin Glaz Serup sagde ...

Har man overhovedet hørt om Villa Saló udenfor Danmark?

Susanne Christensen sagde ...

Det var dig der brugte ordet "se", my friend. Jeg blir frustreret over at anmelderen ikke er mere præcis i sine beskrivelser, det er jo åbenbart at en anmeldelse burde være eksplicit omkring ubehagstilstande, reaktioner på situationer, opmærksom på skift i magtstatus og så videre. Dette kunne vrænge lidt af oplevelsesiveren ud af teksten og vise lidt mere om hvad den her "vigtige samfundsdebat" går ud på. Ville også være en fordel hvis anmelderen kunne relatere til Pasolini og Sade ... but I'm being fussy now.

Martin Glaz Serup sagde ...

Nej, det synes jeg ikke at du gør. Jeg er sådan set helt enig med dig!

Susanne Christensen sagde ...

Okei, checkede kalenderen, hvis jeg heldig kan jeg måske nå at være med på Circle of Blood :-)

Kornkammer er flyttet!

og findes nu på KORNKAMMER.DK