tirsdag, januar 20, 2009

Midt i kulden, vinden, den uforsonlige tåge, så gennemtrængende, sidder jeg et sted på første sal og administrerer, ordner breve, svarer kort på diverse mails, jeg skriver: "Tak for din mail, jeg har set den, jeg skal nok svare ordentligt snart" osv. Se, i sådan en situation kan man tale om poesiens kraft, eller jeg kan, mærke den, i går læste jeg og lyttede til to af svenske Stig Larssons mesterlige digte; Mänskligt og Nyponsoppa; hvilken kraft, så lysende, så opmuntrende og smukt og klogt, hvilket rum der bliver udvidet om én imens man sidder med sine rejseafregninger og vilkårsforhandlinger, og i formiddag blev jeg færdig med norske Øyvind Rimbereids 36 sider lange digt Tulipan der blandt andet handler om finanskrisen, finanskriserne. En lise. Og nu: videre med de mails, egentlig burde man også løbe en tur, og åbne de breve der har ligget her en uge.

3 kommentarer:

Martin Glaz Serup sagde ...

oG Keats hjælper dagen videre.

Anonym sagde ...

Hvor er det dog dejligt at høre din stemme her på bloggen! Jeg håber, alt er vel.

Martin Glaz Serup sagde ...

Alt er vel, blandt andet takket være Pessoa som en god ven læste højt for mig i nat; wow!

Kornkammer er flyttet!

og findes nu på KORNKAMMER.DK